Partnerství s Uggiate Trevano

Publikováno: 20.10.2022 Autor(ka): Barbora Štěpánová

Základní škola Stříbrnická si zaletěla do Itálie

V rámci dalšího ročníku dlouholetého výměnného programu s italskou školou G.B.Grassi, která se nachází ve městě Uggiate-Trevano nedaleko švýcarských hranic v Lombardské provincii, se vydalo 20 žáků naší školy na první část studijního projektu. Poprvé v rámci této dlouhotrvající výměny mezi oběma školami čeští žáci místo autobusu využili letecké dopravy, a tak se v prvních zářijových dnech vydali z Prahy směrem na Milán Malpensa. Let byl zpožděný, jinak však proběhl bez problémů.

Žáky si v rámci velmi srdečného přivítání převzaly jednotlivé italské rodiny. Během prvního dne se žáci seznámili s italskou školou, vyzkoušeli si originální “spin workshop”, ve kterém si vytvořili vlastní obrázky, které se mohli odvézt domů. Odpoledne se v rámci fotografické soutěže vydali poznat Uggiate-Trevano.

Druhý den se nesl ve znamení návštěvy ikonického Lago di Como, kde jsme pomocí zubačky vyjeli do výšky 760 nad mořem, a potom následně vyšli na vyhlídku k majáku A.Volty, slavného vynálezce baterie. Odpoledne jsme si prohlédli město Como, nakoupili suvenýry a dárky. V rámci třetího dne jsme navštívili Milano, prohlédli jsme si přírodovědné muzeum Leonarda da Vinciho a absolvovali workshop v chemické laboratoři a misi přežití astronautů na Marsu. Odpoledne jsme se vydali do centra Milána k druhé největší katedrále v Evropě - Duomi di Milano.

Čtvrtý den žáci se svými italskými přáteli připravovali prezentace pro večerní setkání s rodiči. Odpoledne proběhlo v režii italských rodin v rámci jejich volného programu. Večer pak následovala společná večeře připravená italskými rodiči ve škole, prezentace naší školy a prezentace našich společně strávených dní. V pátek ráno jsme se rozloučili s italskými rodiči, přáteli a učiteli a vydali se zpět na letiště. Samozřejmě s příslibem blízkého setkání tentokrát na půdě naší školy v květnu 2023, kdy bude náš projekt pokračovat.

Asi ta nejlepší zpětná vazba, která vůbec existuje pro učitele angličtiny, je vidět svěřené žáky, jak se v reálném světě domluví a jak jsou na sebe hrdí. Je to krásný pocit a jsme vděční, že vedení obou škol spolupráci podporuje a my se tak se můžeme těšit z další nadcházející návštěvy.